LET'S SHINE TOGETHER

Op 10 juni examenconcert Let’s Shine Together in het Atrium van het gemeentehuis.

Het atrium van het Thoolse gemeentehuis is het podium van Let’s Shine Together. Dit concert organiseert de Koninklijke Fanfare Accelerando uit Sint-Annaland op zaterdagavond 10 juni. Een gevarieerde muzikale avond met ruimte voor twee jeugdige saxofonisten, Laura en Imara Vroegop, om samen te schitteren.

,,Dit in het kader van hun D-examen.’’ vertelt voorzitter Jacco Goedegebuure. ,,Een erg bijzonder examen, want het betreft het hoogst haalbare niveau voor een amateurmuzikant. De dames sluiten daarmee een pittig traject af van maar liefst negen studiejaren, wat ze samen hebben doorlopen. Een optioneel onderdeel van dit examen is het soleren onder begeleiding van een ensemble of orkest. Iets waar wij erg graag onze medewerking aan verlenen, want we zijn trots op de prestatie van deze jonge en gedreven muzikanten.’’

Zeeuwse Muziekschool
Het Together-gedeelte van de naam, slaat ook op de jarenlange samenwerking van Accelerando met de Zeeuwse Muziekschool. ,,Wij zijn de school zeer erkentelijk voor de vakkundige opleiding van deze twee dames, en vele andere van onze leerlingen, toekomstige muzikanten.’’ zegt Goedegebuure. ,,Wij ervaren een erg prettige samenwerking, waarin de professionele docenten meedenken in het belang van onze vereniging.’’ Dat die samenwerking niet stopt bij het leslokaal, bewijst de Gouden Driehoek. Een initiatief dat door samenwerking tussen basisschool De Casembroot, de Zeeuwse Muziekschool en Accelerando tot stand is gekomen. Hierdoor komen kinderen al vroeg in aanraking met muziek. ,,En dat is positief, want het is wetenschappelijk bewezen dat muziek maken, slim en sociaal maakt.’’ De orkestklas van groep 7 maakt onderdeel uit van dit project. Tijdens Let’s Shine Together laten deze jonge muzikanten horen wat ze geleerd hebben van hun dirigent, Pieter-Jan van den Berg.

Gevarieerd programma
De saxofonisten en orkestklas maken deel uit van een gevarieerd programma. Verder treden op de samenspeelgroep, ook onder leiding van Van den Berg, en de slagwerkgroep onder leiding van instructeur Johan van Vossen. Het fanfareorkest onder leiding van dirigent Anton Weeren sluit het programma af. De presentatie is in de vertrouwde handen van Peter Wielaard.

Het Let’s Shine Together-concert van de Koninklijke Fanfare Accelerando vindt plaats op zaterdagavond 10 juni in het gemeentehuis te Tholen. Het atrium gaat open om 19.00 uur, het concert start om 19.30 uur. Kaarten zijn vanaf maandag 29 mei af te halen bij Boekhandel Heijboer aan de Ring te Sint-Annaland. Bel voor meer informatie met 06-15094435.