Accelerando organiseert Kidz in Concert in samenwerking met o.b.s. De Casembroot.

Vaders en moeders opgelet! Op zaterdagavond 9 maart organiseert Accelerando de uitvoering Kidz in Concert. Dat doen we samen met openbare basisschool De Casembroot. Het is een verdere invulling van onze samenwerking in de Gouden Driehoek. Het concert vindt plaats in de sportzaal van De Wellevaete.

Tijdens Kidz in Concert kunnen bezoekers luisteren naar optredens van jeugdige muzikanten. Te denken valt aan kinderen uit groep 4 en 5, die driftig aan het studeren zijn op de blokfluit. En wie kent de orkestklas nog? Deze is van start gegaan na onze MegaMuziekMarathon in 2015. Een heus schoolorkest gevormd door enthousiaste leerlingen van groep 6. Inmiddels alweer de negende editie, en vanaf de start onder leiding van dirigent Pieter-Jan van den Berg. Ook de drie onderdelen van Accelerando komen aan bod: de samenspeelgroep o.l.v. de nieuwe muzikaal leider, Rianne Ruijten, de slagwerkgroep o.l.v. instructeur Sven Buuron en het fanfareorkest o.l.v. dirigent Pierre van Broekhoven.

Gouden Driehoek
Met dit concert geeft Accelerando graag meer inhoud en zichtbaarheid aan de muzikale samenwerking met openbare basisschool De Casembroot en Muziekschool Zeeland. Samen vormen wij de Gouden Driehoek, wat resulteert in een doorlopende leerlijn muziek in zo goed als alle klassen van de basisschool. Waarvan verschillende onderdelen te beluisteren zijn tijdens Kidz in Concert.

Kaartverkoop
Geïnteresseerden zijn van harte welkom tijdens dit concert. De kaartverkoop start op maandag 26 februari bij Boekhandel Heijboer aan de Ring te Sint-Annaland. De kaarten kosten EUR 8,- per stuk. Donateurs van Accelerando en leden van de Club van 50 kunnen hier al vanaf 19 februari voor terecht, tegen gereduceerd tarief. Let op: het concert gaat al om 19.00 uur van start. De zaal is om 18.30 uur open.