Samen met dameszangvereniging Kir Royal geven wij een sfeervol Kerstconcert!

We sluiten het muzikale jaar af met een Kerstconcert. Onder de noemer ‘Accelerando’s Cosy Christmas’ nemen we u mee in de warme en vrolijke sfeer die bij Kerstmis hoort. Dat doen we samen met dameszangvereniging Kir Royal. Het concert vindt plaats op zaterdagavond 16 december in de sportzaal van De Wellevaete.

Het is vier jaar geleden dat Accelerando voor het laatst een Kerstconcert organiseerde. Dat was met de musical Het Mooiste Geschenk. Het laatste concert dat we gaven, voor corona uitbrak. Gelukkig kunnen we nu alles weer. Vooral dit jaar is weer ouderwets vol met tal van muzikale activiteiten. Een Kerstconcert kan gelukkig ook weer. Dit jaar geen musical, maar wel een zeer divers programma.

Special Guest: Kir Royal
We zijn ontzettend blij dat dameszangvereniging Kir Royal te gast is tijdens Accelerando’s Cosy Christmas. Onder leiding van dirigent Pierre van Broekhoven verzorgen zij een deel van het programma. De dames zingen onder andere werken van Elvis Presley en Electric Light Orchestra. Een delegatie van het koor is ook vooraf al te beluisteren, voor de deur van De Wellevaete.

Ontdek je Talent-orkest
Tijdens het Kerstconcert vindt ook de afronding plaats van een bijzonder project. Sinds de zomervakantie is Accelerando actief met het Ontdek je Talent-orkest voor volwassenen. Een laagdrempelig orkest waar mensen zonder muzikale kennis en ervaring aan deelnemen. Maar liefst 25 muzikanten doen eraan mee. Fanatieke mensen, die zich met veel energie op dit project hebben gestort. Ze werken hard en maken snel stappen. Dat belooft wat voor het Kerstconcert! Het orkest staat onder de enthousiaste leiding van dirigent Pieter-Jan van den Berg.

Alle Accelerando-onderdelen
Van de Sint-Annalandse muziekvereniging zelf doen alle onderdelen mee. Voor de pauze spelen de samenspeelgroep, ook onder leiding van Pieter-Jan, en de slagwerkgroep onder leiding van instructeur Sven Buuron. Pieter-Jan en Sven hebben de handen ineen geslagen en samen hun deel van het programma afgestemd. Dat wordt een afwisselend programma, waarbij ze hier en daar de samenwerking opzoeken, óók met het Ontdek je Talent-orkest. Na de pauze speelt het fanfareorkest, dat na twintig jaar weer onder leiding staat van dirigent Pierre van Broekhoven. De muzikanten spelen een gevarieerd programma, van bekende en minder bekende Kerstmuziek.

Accelerando’s Cosy Christmas vindt plaats op zaterdagavond 16 december in de sportzaal van gemeenschapscentrum De Wellevaete. Aanvang 19.30 uur, de zaal is vanaf 19.00 uur open. De presentatie is in handen van Maud Jacobs en Peter Wielaard. Kaarten zijn te koop bij Cadeaushop Sint-Annaland aan de Voorstraat. Vanaf 27 november voor donateurs en leden van de Club van 50. De reguliere verkoop start 4 december. De kaartjes kosten EUR 8,-.