Poster klein
Op 28 januari organiseren we een theaterconcert, met hoofdrol voor onze jeugd!

‘Licht uit, Spot aan!’ Dat is de titel van ons theaterconcert. Belangstellenden kunnen luisteren naar optredens van de slagwerkgroep en het fanfareorkest. Daarnaast vullen we het programma aan met een musical. Accelerando presenteert dit concert op zaterdagavond 28 januari. Een en ander vindt plaats in de sportzaal van gemeenschapscentrum De Wellevaete.

Het theaterconcert is de eerste muzikale activiteit van in 2023. Het belooft een mooie muzikale avond te worden, met een hoofdrol voor de jeugd van Accelerando! We starten ons programma met de musical.

Tijdmachine
De musical heet ‘Ik heb een melodietje in mijn hoofd’. De hoofdpersoon in de musical heeft een liedje in haar hoofd en weet maar niet welk liedje het is. Ze gaat met een tijdmachine langs alle grote componisten van weleer, om te ontdekken welk liedje het is. Met deze musical geven we vooral het podium aan onze jeugd. Ondanks een terugloop tijdens coronatijd, is het aantal leerlingen de laatste tijd gelukkig weer aan het groeien. Daar zijn we blij mee en daarom zetten we hen graag in de spotlight. Ook willen we laten zien hoe leuk het is om samen muziek te maken!

Nieuwe instructeur
Na de musical zijn er die avond optredens van zowel de slagwerkgroep als het fanfareorkest. Het is de eerste keer dat de slagwerkers zich in eigen dorp laten horen, onder leiding van hun nieuwe instructeur Sven Buuron uit Bergen op Zoom. De groep brengt onder andere muziek van de films How to train your Dragon en The last Emperor. Bij het orkest is de muzikale leiding in handen van dirigent Dick Verhoef. De muzikanten spelen onder andere muziek van de musicals Aladdin, Rapunzel en The Lion King. De presentatie is in handen van Pierre van Broekhoven en Clemens Rosmulder.

Accelerando’s Theaterconcert ‘Licht uit, Spot aan! vindt plaats op zaterdagavond 28 januari in de sportzaal van De Wellevaete te Sint-Annaland. Zaal gaat open om 19.00 uur, aanvang concert om 19.30 uur. De kaartverkoop start op maandag 9 januari bij Cadeaushop Sint-Annaland aan de Voorstraat. Kaartjes kosten EUR 7,50 per stuk, EUR 5,- voor donateurs en voor leden van onze Club van 50 zijn ze gratis.