commissie muziek
Op zaterdagavond 12 maart geven we eindelijk weer eens een concert. Lees snel verder!

Liefhebbers van blaas- en slagwerkmuziek, kunnen hun hart ophalen bij Accelerando. Zij zijn van harte welkom bij “We bin d’r weer!”, het vriendenconcert van de muziekvereniging. Het programma wordt aangevuld met een optreden van een gospelkoor. Het concert vindt plaats op zaterdagavond 12 maart, in de sportzaal van De Wellevaete te Sint-Annaland.

,,In verband met corona hebben we de laatste twee jaar veel moeten annuleren.’’, zegt voorzitter Jacco Goedegebuure. ,,Bij elkaar zo goed als een kalenderjaar niet gerepeteerd, bijna alle concerten geschrapt, geen enkele rondgang kunnen geven. Om maar te zwijgen over onze jaarlijkse Maximale Rommelmarkt op Koningsdag. Daarom is het extra fijn om nu te kunnen zeggen: We bin d’r weer!’’

Programma
De muzikanten laten van zich horen met trommels en toeters. De slagwerkgroep treedt op onder leiding van instructeur Johan van Vossen. En het fanfareorkest speelt onder leiding van dirigent Dick Verhoef. Beide optredens kenmerken zich door verschillende solistische werken. ,,Het is overigens een van de laatste keren dat de slagwerkgroep te beluisteren is onder leiding van Johan.’’, vertelt Goedegebuure. ,,Na zeventien jaar stopt hij als instructeur, en de zoektocht naar zijn opvolger is momenteel in volle gang. Voor de zomer hopen we een nieuwe muzikaal leider aan te kunnen stellen.’’

Gospelkoor Real Power
Het concert wordt aangevuld met een optreden van het Halsterse gospelkoor Real Power. De 25 zangers en zangeressen brengen een gevarieerd programma, onder leiding van hun dirigente Mariëlle Tempelaars. Het koor zingt naast gospelmuziek ook soul, R&B en pop. ,,Het is een enthousiast koor, dat garant staat voor een swingend optreden.’’, aldus de voorzitter.

Reserveren is noodzakelijk
“We bin d’r weer!”- het vriendenconcert van Accelerando, vindt plaats op zaterdagavond 12 maart in de sportzaal van de Wellevaete. De toegang is gratis, echter, reserveren is noodzakelijk. ,,Ondanks de versoepelingen doen wij nog voorzichtig aan, zetten de stoelen voor het publiek ruim op. Wat automatisch betekent dat dat er minder zitplaatsen zijn, dan men van ons gewend is. Om teleurstelling aan de deur te voorkomen, willen we graag dat geïnteresseerden van tevoren een plekje reserveren.”, legt Goedegebuure uit. Reserveren kan via de mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., en telefonisch via 06-25093218.