Accelerando organiseert een uitwisselingsconcert met Crescendo.

Muziekliefhebbers komen aan hun trekken bij Accelerando. Wij organiseren een uitwisselingsconcert met twee fanfareorkesten. Aan dit concert, dat plaatsvindt op zaterdagavond 2 november, doet, naast wijzelf, ook muziekvereniging Crescendo uit Dreischor mee. Een en ander vindt plaats in de muziekzaal van sport- en gemeenschapscentrum De Wellevaete te Sint-Annaland.

Zoals dat gaat met uitwisselingsconcerten, is er een thuis- en een tegenbezoek. Voor Crescendo was het thuisbezoek in 2015. Wij bezochten Dreischor in het late voorjaar, toen nog onder leiding van dirigent Clemens Rosmulder. Nu is het tijd voor het tegenbezoek.

Bloeiende verenigingen
Muziekvereniging Crescendo is op 1 april 1901 opgericht. Tot 1976 werd er in harmonie-bezetting gespeeld en vanaf die tijd zijn de muzikanten als fanfare verdergegaan. Crescendo is een bloeiende vereniging en staat midden in de samenleving. Denk hierbij aan het geven van concerten, medewerking verlenen diensten in de NH-kerk en aan de Vlasdag. Ook bij de intocht van St. Nicolaas, Kerstklanken en de opluistering van het Wijnfeest is Crescendo muzikaal te horen. Het orkest staat onder leiding van dirigent Cathy Kotoun.

Minstens net zo bloeiend is Accelerando. Onder leiding van dirigent Dick Verhoef spelen we onder andere medleys van Bløf en Amy Winehouse.

Kaartjes
Eenieder is van harte welkom tijdens dit concert. De toegang is gratis, er zijn echter wel kaartjes nodig. De worden uitgegeven vanaf maandag 21 oktober bij Cadeaushop Sint-Annaland aan de Voorstraat. Echter, donateurs en leden van Accelerando’s Club van 50 profiteren van voorrang. De kaarten liggen dan namelijk al vanaf maandag 14 oktober klaar.