Laat Maar Waaien! – Accelerando’s Jubileumconcert met Pater Moeskroen.

Op zaterdagavond 10 december zijn muziekliefhebbers van harte welkom op Laat Maar Waaien! – Accelerando’s Jubileumconcert met Pater Moeskroen. Wij hebben de Nederlandse folkband uitgenodigd om samen het feestjaar af te sluiten. Dat doen we in De Wellevaete te Sint-Annaland.

De Koninklijke Fanfare Accelerando viert dit jaar het 135-jarig bestaan. Dat hebben we al op een paar momenten gedaan. Zo startte het feestjaar met een tweetal nieuwjaarsconcerten. In mei vertrokken we richting Parijs. In de Franse hoofdstad verzorgden we drie concerten. Ook zijn we actief met het organiseren van een serie gratis muzikale activiteiten voor alle senioren in het dorp.

Pater Moeskroen
In december volgt het slotstuk van het feestjaar, samen met het eveneens jubilerende Pater Moeskroen. Deze formatie staat bekend om het gebruik van een diversiteit aan muziekinstrumenten, zoals bugel, trompet, trombone, saxofoon en euphonium. Dit lijkt veel op een fanfarebezetting, zoals dat bij Accelerando het geval is. Typische, vrolijke klanken en opzwepende muziek is kenmerkend voor Pater Moeskroen. Bekend zijn de nummers Roodkapje en Hela Hola.

Laat Accelerando maar waaien!
De titel van het concert is ook een bekend nummer van de gastformatie. Toepasselijk voor onze muziekvereniging, dat naast reguliere bezigheden, en de jubileumactiviteiten, afgelopen zomer afscheid nam van dirigent Clemens Rosmulder. Na een periode van tien jaar heeft hij zijn stokje bij het fanfareorkest neergelegd. Voor het jubileumconcert prijzen we ons gelukkig met de hulp van projectdirigent Anton Weeren uit Ridderkerk, die na het concert het stokje definitief overneemt.

Complete vereniging
Tijdens het jubileumconcert laat de complete vereniging van zich horen. We beginnen het concert met de blokfluiters onder leiding van Ina van Schetsen, en de samenspeelgroep, onder leiding van dirigent Pieter-Jan van den Berg. Ook de slagwerkgroep, onder leiding van instructeur Johan van Vossen, laat van zich horen. Sommige werken spelen de slagwerkers samen met koperensemble Avancement, onder leiding van dirigent Pierre van Broekhoven. Het fanfareorkest en Pater Moeskroen hebben ieder een eigen programma, en sluiten het concert af met een zestal gezamenlijke nummers.

Laat Maar Waaien! – Accelerando’s Jubileumconcert met Pater Moeskroen is op zaterdagavond 10 december om 19.30 uur in sport- en gemeenschapscentrum De Wellevaete te Sint-Annaland. Kaarten zijn te koop bij Boekhandel Heijboer aan de Ring, kosten € 12,50 per stuk.

* Accelerando is Van Dis Groenprojecten dankbaar voor de samenwerking rondom dit concert! *