Anton Weeren neemt stokje over na vertrek dirigent Clemens Rosmulder.

Na het vertrek van Clemens Rosmulder als dirigent van muziekvereniging Accelerando uit Sint-Annaland, neemt Anton Weeren het stokje over. Weeren wordt daarmee vanaf september projectdirigent voor het jubileumconcert met Pater Moeskroen, eind dit jaar. Het bestuur zoekt ondertussen verder naar de nieuwe vaste dirigent.

Dirigent Rosmulder krijgt per 1 september een uitbreiding van zijn functie aan het Utrechts Conservatorium. Dit blijkt onverenigbaar met zijn werkzaamheden voor Accelerando. ,,Voor hem een prachtige kans!’’ aldus voorzitter Jack Westdorp. ,,Voor ons een uitdaging om een goede vervanger te zoeken. Gezien de korte termijn tot de zomervakantie, hebben we gekozen voor een traject in twee stappen. Het eerste deel is succesvol afgerond. Het tweede deel volgt komend najaar.’’

Anton Weeren
Met Weeren haalt Accelerando opnieuw kwaliteit in huis. Hij rondde zijn Directie-opleiding aan het Rotterdams Conservatorium af met twee recitals bij Fanfare Korps Bereden Wapens en Marinierskapel der Koninklijke Marine, waar hij stukken dirigeerde, die hij zelf ook componeerde. Hij heeft ervaring opgedaan bij tal van orkesten. Momenteel is hij de vaste dirigent van de Veenendaalse Harmonie Caecilia en het Rotterdams Symfonisch Blaasorkest. Daarnaast is hij actief bij verschillende projecten, zoals komend najaar bij Accelerando.

Pater Moeskroen
Accelerando bestaat dit jaar 135 jaar. Dit vierden de muzikanten eerder al met een Nieuwjaarsconcert en een muziekreis naar Parijs. Het jubileumjaar wordt feestelijk afgesloten samen met de formatie Pater Moeskroen op zaterdag 10 december. Pater Moeskroen, dit jaar ook jarig, is bekend van de hits Roodkapje, Hela Hola en Laat Maar Waaien.